22 lut 2009

Muffinki z białą czekoladą i truskawkami




Od kilku dni wertowałam moje książki kulinarne w celu znalezienia przepisu wartego wypróbowania podczas czekoladowego weekendu. Miałam jeden warunek- czekolada musi być biała - moje obie babeczki już dość mają uczuleń.

Spodobał mi się przepis na muffinki z białą czekoladą i dżemem truskawkowym z książki "Torty i ciasta- 1001 przepisów z całego świata" wydawnictwa Arti. Wypróbowałam je i okazały się pyszne! Dużo lepsze byłyby ze świeżymi truskawkami, bo dżem jednak trochę je rozmoczył. Ale za to posiekane kawałki białej czekolady utworzyły w muffinach tak przepyszną skorupkę, że nie mogłam się oderwać od mufinkowej blaszki, zanim nie zeskrobałam z niej wszystkich słodkich i chrupiących kropelek przypieczonej, białej czekolady. 

Muffinki z białą czekoladą i truskawkami

1 1/2 szklanki mąki

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/4 łyżeczki soli

1/2 szklanki cukru (spokojnie można dać 1/4)

1/2 szklanki stopionego masła

1/2 szklanki mleka

1 duże jajko

1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

1 1/2 szklanki posiekanej białej czekolady

dżem truskawkowy lub truskawki

I tak, jak przy mufinach: w jednej misce wymieszać suche składniki, w drugiej misce wymieszać mokre. Połączyć, dodać białą czekoladę. Do foremki muffinkowej (ja wkładam do niej papilotki do muffinek, wtedy nie muszę formu niczyć smarować) nakładać 2/3 ciasta, włożyć do każdej po 1 łyżeczce dżemu (albo truskawkę) i przykryć pozostałą częścią ciasta. Piec przez 25 - 30 min. w temp. 180 st.C. Odstawić do wystygnięcia.

 

3 komentarze:

Bea pisze...

Dziekuje Ci za udzial w tym wspolnym kucharzeniu LeNinko! I zycze Ci milego blogowania :)
A muffinki chetnie wyprobuje!

Pozdrawiam serdecznie :)

LeNinka pisze...

Bea, było mi bardzo miło uczestniczyć w czekoladowym weekendzie :)
Dziękuję za komentarz i pozdrawiam ciepło :)

Anonimowy pisze...

witaj LeNinko :) Ślicznie Ci muffinki wyrosły :) Zyczę udanych wypieków i gotowania :)
kuchnia-monsai.blogspot.com